Hem NYHETERIT-LÖSNING Möt dina kunder smartare

Möt dina kunder smartare

Publicerat av: Redaktionen

Så hjälper Nilex koppling mot Microsoft Teams och chatbot dig att möta dina kunder smartare. En guide till en snabbare mer effektiv och integrerad hantering av kundrelationer.

Möt dina kunder smartare 3Det är ingen hemlighet att allt fler företag upplever ökade krav på tillgänglighet från sina kunder. Kanske är det inte något negativt utan precis den motivationen vi behöver för att uppmuntra en snabbare utveckling. Har du en support som är överbelastad och som skulle behöva effektiviseras? Då kommer Nilex koppling mot Microsoft Teams och Chatbot att kunna hjälpa er.

Microsoft Teams används dagligen av 75 miljoner människor och det dagliga användandet har ökat kraftigt allt eftersom då fler arbetar hemifrån idag (april 2020). Appen hjälper ditt team att bland annat organisera sig och hålla kontakten, skapa egna team, starta gruppchattar, dela filer och boka möten. Microsoft Teams integrerar företags kommunikation och resurser och samlar allt på samma ställe. Chatbot-funktionen i Teams integrerar ännu en viktig funktion, då företag tillåts att även hjälpa sina användare och konsumenter på plattformen på ett effektivt sätt.

Våra kunder kan ladda ner Nilex appen i Microsoft Teams appstore och därigenom koppla samman våra två system. Inne i Teams har de översikt över ärenden som de har i Nilex. Konversationer man har i Teams kan man föra över till Nilex genom en integration och de syns som ärenden i vår ärendelista. Användarna i Teams kommer även kunna ställa frågor till vår Nilex chatbot som är baserad på Microsoft Chatbot. Den söker i vår kunskapsbank och chatbotten kommer också vara tillgänglig i vår self-service portal och därigenom ge användarn service 24/7.

Genom integrationen mellan Nilex och Microsoft Chatbot kan du och dina medarbetare få en snabb tillgång till NPS:s kunskapsbank på nolltid, och därmed kan ni hitta den informationen ni behöver för att kunna möta era kunder på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt.

Därför behöver du kunna möta kunden nu

Konsumenter och användare har idag höga förväntningar på företags bemötande och kundservice. De har också höga krav på snabbhet och möts inte de kraven kommer det att påverka kundens bild av ditt företag.

Med det sagt betyder det inte att omställningen mot ett effektivt och sömlöst kundbemötande är en lätt uppgift. Tvärtom, det är en stor utmaning. Det är extremt vanligt med interna fördröjningar som i sin tur leder till förseningar i kundservice. När kunder och användare behöver vänta på svar på sina frågor påverkar det kundupplevelsen negativt. Genom chatboten elimineras interna flaskhalsar då svar på användare och konsumenters frågor läggs in i Nilex kunskapsbank där chatboten hämtar svar.

Att automatisera delar av kundbemötandet effektiviserar arbetsprocessen så att fler kan få hjälp med enklare frågor snabbare. Det ger dina kundtjänstledare mer tid att besvara komplicerade frågor, utan att svarstiden förlängs.

Genom chatboten som kopplas till Nilex kunskapsbank kan företag erbjuda en jämnare standard i sina svar på användare och konsumenters frågor och effektivisera arbetet.

Så hjälper Nilex dig

Vid det här laget vågar vi påstå att vi är experter på att effektivisera våra kunders processer. En del av det handlar om att skapa möjligheten att täcka ett flertal kommunikationskanaler, som kan vara fördelaktiga för din verksamhet. Vårt senaste tillskott är, som ni kanske listat ut, vår nya chatbot i Teams.

Genom att integrera Microsoft Chatbot och Nilex kunskapsbank kan du ge service till dina användare och konsumenter 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Chatboten söker i Nilex kunskapsbank där du kan lägga in lathundar och svar på användare och konsumenters frågor. Du förenklar arbetet med att svara på användarnas frågor, eftersom allt ska finnas samlat på ett ställe. Tillsammans med Nilex övriga tjänster kommer chatboten att kunna bidra till en helhetslösning för er som underlättar ert företags dagliga arbete mot användarna.

Detta kan chatboten hjälpa till med:

  • Att ge dina kunder och användare snabbare svar på deras frågor och funderingar
  • Skapa en samlingsplats för all relevant information på ett och samma ställe
  • Kan leda till högre och jämnare standard på svar på användarnas frågor
  • Minska belastningen på kundservicepersonal
  • Effektivisering av resurser

Men vad är en chatbot egentligen?

En chatbot är en AI-programvara (artificiell intelligens) som har förmågan att simulera en konversation via chatt med en annan person. Språket är naturligt, precis som om det vore två personer som pratade med varandra. Att använda sig av chatbot-applikationer effektiviserar interaktionen mellan dig och dina kunder och skapar en bättre kundservice, en snabbare återkoppling och i sinom tid en förbättrad kundupplevelse.

Integration mellan Nilex och Microsoft Chatbot
Genom en integration av Microsoft Chatbot och Nilex kunskapsbank kommer chatboten att leta efter relevanta svar från NSP kunskapsbank som indexeras i databasen Elasticsearch och sorteras efter relevant rang. Om användare inte är nöjd med svaret, ska chatboten skapa ett ärende i Nilex automatiskt med hela chatt-transkriptionen. Genom integrationen får du översikt över ärenden även i Microsoft Teams.

Integrationen är baserad på befintliga frågor och svar i NSP kunskapsbank och man kan kommunicera med chatboten inom NSP eller direkt i Microsoft Teams.

Användningen av en chatbot gör att kunderna snabbare får svar på sina frågor och även att belastningen på personalen i supporten minskar.

Läs mer om Nilex ärendehanteringssystem.

Sammanfattning
Med Nilex nya sammanslagning av Microsoft Teams samt chatbot får din organisation ökade möjligheter att hjälpa användare och konsumenter snabbare och enklare. Att automatisera delar av sitt ärendehanteringsystem ger snabbare svarstider för kunder med frågor av det enklare slaget och tillåter för era medarbetare att fokusera på krångligare problem, utan att den generella svarstiden ökar. Det gynnar både användare och medarbetar.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>