Under sommaren inledde health tech-bolaget Stepler och adidas ett samarbete som tidigt fått starkt genomslag.
Nu ska de bidra till en friskare befolkning runt om i världen.
“Det känns fantastiskt roligt att ha ingått partnerskap med adidas som delar våra värderingar och viljan att bidra till en bättre folkhälsa. För oss är det viktigt att tillhandahålla erbjudanden som motiverar människor till en hälsosam livsstil och vi vet att många uppskattar adidas som varumärke”, säger Daniel Malmqvist, medgrundare och vd på Stepler.
Steplers app bygger på ett belöningssystem där användare får poäng för antal steg som senare kan lösas in mot erbjudanden hos samarbetspartners. För partners är appen en värdefull kanal för att värva nya kunder och bidra till folkhälsan. På bara två månader har adidas exklusiva rabattkod genererat steg motsvarande 1 919 745 kilometer bland Steplers användare.
“Vi är mycket nöjda över hur vi lyckas engagera våra användare och skapa värde tillsammans. Samarbetet fungerar väldigt bra, vi jobbar långsiktigt och har planer om att hitta fler sätt för att aktivera folket framöver”, berättar Daniel Malmqvist.
Det växande intresset för health tech-appen har banat vidare till expansion internationellt. Nu står det klart att Stepler tar sig in på den spanska marknaden – en resa som adidas följer med på.
“Vi ser Spanien som en attraktiv region för oss och ett viktigt steg i vår globala satsning. Det ska bli spännande att skala upp tillsammans med adidas och motivera till vardagsmotion i högre utsträckning”, avslutar Daniel Malmqvist.