Registrera din menstruationscykel med hjälp av Garmin Connect

Garmin presenterar idag Mestruationscykelregistrering.

En ny funktion som hjälper kvinnor att se sambandet mellan deras nuvarande menscykelfas, fysiska och känslomässiga symptom och övergripande välbefinnande. Genom Garmin Connect kan användaren logga sin menscykel och sina symptom och på så sätt ha bättre koll på sin mens och fertila period. Under månaden får användaren upplysande innehåll inom områden som nutrition och träning specifikt för den aktuella fasen av sin menscykel.

– Garmin har skapat den här funktionen för att aktiva kvinnor skall kunna logga sin menscykel på samma ställe som de loggar sitt senaste lopp, säger Susan Lyman, marknadschef på Garmin International.

– Menscykelregistrering har utvecklats för kvinnor, av Garmin-kvinnor – allt ifrån ingenjörer och projektledare till marknadsföringsteam och ekonomiassistenter har varit inblandade för att se till att vi på riktigt adresserade kvinnans faktiska önskemål och behov.

Registreringen kan anpassas utifrån om en menscykel är regelbunden, oregelbunden eller övergående till klimakteriet. Användaren kan spåra dagliga fysiska och känslomässiga symptom och även lägga till egna anteckningar. Registrering av menscykeln skapar medvetenhet om sömn, humör, aptit, träningsprestanda mm. Med regelbunden symptomloggning kan kvinnor börja förutse hur de kommer att känna sig vid en given punkt i sin menscykel och kan då om de vill, anpassa sin kost eller träning. De som har en IQ-kompatibel enhet1 har också möjlighet att få påminnelse om när det är dags för mens, information om din menscykel och dagligt loggade symptom.

Garmin Health sponsrar för närvarande en forskningsstudie vid University of Kansas Medical Center för att undersöka hur wearables och den mängd biometriska data som de producerar kan hjälpa till med registrering av menstruationscykel och ägglossningsprognos.

Garmin Connect är ett online community där du kan registrera, analysera och dela dina aktiviteter med andra Garmin Connect-användare och på Sociala medier2.Sätt upp mål, utvärdera din puls, tävla i ett segment och delta i online-utmaningar för extra motivation och för att nå dina mål.