Idag lanseras Mylon – löneservice för omsorgssektorn.
Via Mylon blir lönehanteringen enkel och säker, vilket möjliggör mer tid att fokusera på kärnverksamheten – omsorgen.
Idag lanserar e-hälsobolaget Allevi tjänsten Mylon, en smidig och trygg service för enklare lönehantering.
Genom Mylon kan kunderna fokusera mer på sin kärnverksamhet tack vare mindre administration och felmarginal kring löneprocessen.
– Vi vet hur viktigt det är med en välfungerande löneadministration och vilka särskilda krav som finns inom omsorgen. Vi är specialister på lön inom den här branschen så våra kunder kan vara helt trygga med att lämna över hela lönearbetet till oss, säger Darin Yousef, affärsområdeschef för Mylon på Allevi.
Via Mylon kan kunderna få hjälp med hela lönekörningen inklusive lönebesked och underlag för skatt, bank, deklaration och bokföring. Lönebeskeden levereras smidigt till den anställdes Kivra-brevlåda.
Allevi erbjuder marknadsledande webbtjänster för omsorgssektorn genom verktygen Aiai, Journal Digital, Carefox, Omsorg24, Tenilo och Net-Klient. Bolaget har med över 1 000 kunder i hela landet en djup branschkunskap som ligger till grund för den nya lanseringen.
– Vi har lyssnat på våra kunder som länge har efterfrågat specialistkompetens inom lön för omsorgsbranschen. Med Mylon som lösning frigörs tid och resurser så att våra kunder kan fokusera på omsorgen. Allt från lön till den enskilde till hanteringen av underlagen för våra kunder blir garanterat rätt. Det går helt i linje med vår vision – att förbättra människors vardag med banbrytande system. Jag är otroligt glad över lanseringen och vi hälsar Mylon hjärtligt välkomna till Allevi, säger Christian Ljunge, VD för Allevi.